Informační portál pro osoby
se specifickými potřebami

Kalendář akcí

Přidat vlastní akci

ALSA díky kampani „Fandíme stejně“ získala téměř 1,4 milionu korun, spolek okamžitě začal hledat nové prostory pro zdravotnické zařízení

9. 12. 2025 OstatníSport

V průběhu října sázková kancelář FORTUNA ve spolupráci se spolkem ALSA, který pomáhá pacientům s nevyléčitelnou amyotrofickou laterální sklerózou (ALS), představila kampaň Fandíme stejně. Jejím cílem bylo jednak šířit povědomí o vzácné nemoci, zároveň pak získat prostředky na zajištění nových prostor, kde by spolek mohl pacientům poskytovat kvalitnější péči. Do kampaně se zapojila řada sportovních organizací a klubů, sportovců, osobností i influencerů, díky čemuž se nakonec podařilo vybrat 1 375 631 korun. To je částka, která spolku ALSA dává možnost v dohledné době otevřít nové, moderní centrum splňující veškeré náležitosti zdravotnického zařízení.

Myšlenka kampaně byla postavena na skutečnosti, že nemoc ALS člověka připravuje o pohyb, hlas, postupně i možnost samostatně dýchat, nikoliv však o emoce a schopnost fandit a radovat se ze sportovního zážitku. Ústřední postavou se stal Vladimír Mikuláš, bývalý masér české fotbalové a futsalové reprezentace, který sám s ALS bojuje.

V průběhu října se zapojila HC Sparta Praha, česká fotbalová reprezentace, FORTUNA=LIGA žen, SK Slavia Praha, FC Baník Ostrava, Bílí Tygři Liberec, Bohemians Praha 1905, HC Motor České Budějovice, česká hokejová reprezentace nebo bojovník Jiří BJP Procházka.

Pozic ambasadorů se ujaly známé osobnosti jako Tomáš Ujfaluši, Kateřina Pechová, Milan Antoš, Kateřina Nekolná, Jakub Děkan nebo Damien Dante.

„Mám ohromnou radost, jakým způsobem kampaň v průběhu října v rámci veřejného prostoru rezonovala. Spolupráce se všemi našimi partnery byla perfektní, opět se ukázalo, jak velký společenský přesah sport má. Je skvělé, že jsme ALSE pomohli k tomu, aby se co nejdříve mohla přestěhovat a skokově tak zvednout kvalitu a spektrum služeb, které lidem s ALS poskytuje. Věřím, že debata, kterou jsme rozproudili, bude mít efekt i v následujících týdnech a měsících,“ uvedl Milan Raška, marketingový ředitel Fortuny.

Kampaň byla prezentována prostřednictvím televize, rádia, online, tisku i sociálních sítí, zároveň jí bylo věnováno osm prestižních sportovních zápasů a navazující VIP setkání. Díky nastavenému konceptu se totiž mohli zapojit i samotní pacienti. 

„Kampaň Fandíme stejně byla skvělá v tom, že do ní byli přímo zapojeni naši pacienti a pečující. Byl pro ně velký zážitek, že mohli být přímo na hřišti s fotbalovými a hokejovými kluby, se sportovními hvězdami. A pro nás v ALSE je samozřejmě skvělé, že díky vybraným prostředkům můžeme plánovat pronájem a rekonstrukci nových prostor. Děkujeme všem, kdo se na kampani podíleli a stejně tak všem, kdo přispěli,“říká ředitelka spolku ALSA Eva Bezuchová.

„Někdo byl na hokeji, jiný na fotbale a já jsem se seznámil se zápasníkem MMA Jiřím Procházkou. Znal jsem ho jenom z novin a televize, kde na mě působil jako slušný a rozumný chlap. Byl jsem zvědavý, jaký je naživo a můžu potvrdit, že je to fakt sympaťák. Bavili jsme se o jeho sportu, ale i o mojí nemoci. Byl to zážitek,“ vzpomíná Jan Karafiát, který s ALS bojuje.

Veškeré informace o projektu jsou dál dostupné na webu www.fandimestejne.cz. Pro ty, kteří se do sbírky nestihli nebo z jakéhokoliv důvodu nemohli zapojit, jsou zde nadále k dispozici také QR kódy, jejich prostřednictvím lze snadno a jednoduše přispět. 

Petr Šrain

Partneři

logo Svaz neslyšících a nedoslýchavých osob v ČR logo T-Mobile logo INSPO logo Czi logo Transkript logo Grantový diář logo Handycars